onsdag 6 februari 2013

3 september 2011

Jag cyklar, jag cyklar med en vidrig fart. Jag är livrädd hela vägen, snabba andetag och hjärtat i halsgropen. Jag tar inte ett enda tag från Wallers plats ner till det som brukade vara Lillebror och nu är Three Gates, utan jag bara håller ett stadigt tryck bakåt på fotbromsen. Jag vill aldrig mer vara rädd, vill alltid vara en sån som utmanar ödet. Ändå hoppar jag av i panik vid Lybska gränd, för rädd för den branta backen. Backen som var en bergsstigning när vi gick i små gåtåg på Fröet. Byter riktning, mot Botaniskan, behöver horisontellt läge ett tag. Eller i alla fall inte bakåtvänd bergsstigning bland barndomsminnen.

Läs mer (lösenordsskyddat)

1 kommentar:

  1. jag vill bli inbjuden! (och om google kräver googlekonto är min googlemail malinakmalmberg@gmail.com)

    SvaraRadera