torsdag 14 juni 2012

Roadtrip på norra Gotland

Visby-Kappelshamn-Bläse-Fleringe-Ar-Hau-Bunge-Fårösund-Fårö

Jag och min kära mor och syster åkte på roadtrip lite halvt spontant, slog upp evenemangssidorna i Gotlands Tidningar och hittade ett galleri i Bläse som verkade intressant, så vi körde dit och sen åkte vi vidare lite utan mål men det var himla trevligt och framförallt himla gotländskt.
Varning för oredigerade hej-jag-har-en-kamera-och-försöker-förstå-mig-på-den-bilder. 


Det finns ett gammalt tåg med räls som man kan åka på Bläse Kalkbruksmuseum. Det kostar 20 kr och jag gjorde det en gång. Det är himla skrangligt och jag trodde jag skulle dö typ.

Färjan till Fårö är himla rolig för den ser ut som en leksaksbåt med sina klara färger. Här med en snygg, okänd människa.

Baloo var också med. Vi satte oss och åt på Ebbes/Ebbas och Baloo fick en skål vatten att ha under bordet.

Som blivande proffsfotograf (hrm hrm) så tränar jag givetvis på macroblombilder. Denna är lite speciell tillägnad Eerika.

Lambgifti med agtak, vojne vojne så gotländskt.

Kvarn. Usch så vykortig denna bild är.

Fler macroblombilder!!

Syrener osv osv.

4 kommentarer:

  1. JAG HAR NOG VARIT PÅ KALKMUSEUMET!! Eller ja, jag var på något kalkbruk/museum en gång när jag var på Gotland. Har varit på fårö också. Har åkt den färgglada färjan. Och JA DU VILLE SÅ GÄRNA VETA. Hejdå.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha näää? Det är faktiskt lite otippat, varför åkte ni till Bläse liksom?
      Men Fårö är himla fint! Speciellt nu, innan turistinvasionen, heh heh.

      Radera
  2. Macroblombilder <3
    Men åh vad mysigt det verkar ha varit! Skulle lätt kunna tänka mig en roadtrip på typ, östra Gotland. Vad finns det där liksom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har faktiskt ingen aning, hah. Vi får åka på en i sommar när jag har tagit körkort och ba jäh jäh jäh fett k00l liksom!!

      Radera