onsdag 6 juni 2012

Lipton

Vi knöar in oss i sängen, världens största vinthund och jag. Han kommer och buffar på mig sådär med sin långa nos ibland för att få mig att förstå att jag ska klappa på honom. När jag går förbi honom i vardagsrummet så klappar jag honom på huvudet och han trycker in ansiktet mot min mage och bara ber mig att fortsätta. Vi går lunchpromenader och kvällspromenader och när vi kommer in efter kvällspromenaderna så ställer han sig alltid utanför badrumsdörren när jag är där inne och vill komma in, så vill han dricka vatten direkt ur kranen i handfatet, så står han där och dricker samtidigt som jag borstar tänderna, så försvinner han in i vardagsrummet och tuggar på ett ben ett tag tills det blir tråkigt, för att komma in i mitt sovrum och lägger sig. Eventuellt så vill han lägga sig i sängen och sova med mig, och då får jag lägga mig på ena kanten så han får plats när han kapsejsar med hela sin stora bröstkorg på sidan, och det blir trångt i min lilla 90-säng men det gör liksom inget för han vill bara vara nära.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar