söndag 19 augusti 2012

Småfix a la Ernst

 I dockhuset sjuder det som vanligt av liv, och sedan senaste gången har det skett en hel del småfixande.

Hallen nere FÖRE

Hallen nere EFTER.
Klara har gjort om eldstaden med nytt kakel och ny eld, jag har klätt om gungstolen med det gamla tyget från sängen samt gjort en kudde. Klara har målat om tidningsstället som jag gjorde en tidning till, och jag sydde också en saccosäck i kotyg (fylld med gröna linser).

Detaljbild på det fina kaklet till eldstaden och på gungstolen med kudden.

Jag hjälpte Torvald att rama in en vintage Superman-poster till vardagsrummet.

Köksmöblerna FÖRE

Köksmöblerna EFTER
Klara satte in hyllpapper i alla hyllor, fint va?

Klaras sängmakande in action

Mitt ryamattsmakande in action.

Den färdiga barnsängen, med lapptäcke och allt!

Och den färdiga ryamattan, gosig att gå på kalla vintermorgnar.

1 kommentar:

  1. Jag blir lite tårögd varje gång. Att få vara med när det utvecklas och allt! Så stolt.

    SvaraRadera